مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 11:452021-10-19بين الملل

میدل ایست آی: عراقی ها برای مرگ کالین پاول سوگواری نمی کنند


پایگاه عراقی میدل ایست آی با اشاره به افزایش رنج مردم عراق در دوران پس از حمله آمریکا به این کشور نوشت، مردم عراق برای مرگ کالین پاول سوگواری نمی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری میدل ایست آی در گزارشی با اشاره به مرگ کالین پاول وزیر خارجه دولت جورج بوش پسر نوشت، مطابق همیشه، مرگ یک شخصیت سیاسی بحثهای زیادی را درباره میراث وی و آنچه که وی در دوران فعالیت سیاسی خود انجام داده است برانگیخته است.

  این گزارش افزود: برای میلیون ها عراقی، کالین پاول یادآور مردی است دروغگو که برای تهدید نشان دادن حکومت صدام اطلاعات غلط و دروغی را در زمینه سلاحهای کشتار جمعی عراق به سازمان ملل ارائه کرد.

  ادعاهای پاول درباره ارتباط رژیم صدام با القاعده و پنهانکاری درباره سلاحهای کشتار جمعی در نهایت منجر به ترغیب جورج بوش برای حمله به عراق در سال 2003 شد و سالها هرج و مرج و کشت و کشتار را در این کشور به بار آورد که تا همین امروز نیز ادامه دارد.

  کمال جابر یک فعال سیاسی ائتلاف دموکراتیک مدنی در مبارزه علیه صدام در دهه های 1980 و 1990 میلادی و شاهد جنایتهای زیادی از حکومت صدام بوده است.

با این حال وی می گوید که جنگ آمریکا علیه عراق یک فاجعه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میدل ایست آی: عراقی ها برای مرگ کالین پاول سوگواری نمی کنند

میدل ایست آی: عراقی ها برای مرگ کالین پاول سوگواری نمی کنند