مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 12:452021-10-19بين الملل

موضع پکن درباره آزمایش موشکی کره شمالی: «خویشتندار باشید»


سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی ابراز امیدواری کرد که همه طرف ها در شبه جزیره کُره خویشتنداری خودشان را حفظ کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ساعاتی بعد از انتشار خبرها درباره آزمایش چین، سخنگوی دستگاه دیپلماتیک چین اعلام کرد که این کشور از شلیک موشک بالستیک کره شمالی آگاهی دارد.

وانگ ون بین افزود: (چین) امیدوار است همه طرف ها خویشتندار باشند و به طور مشترک به حل و فصل سیاسی مساله شبه جزیره کُره بپردازند .

بامداد امروز سه شنبه (به وقت تهران) رسانه های کره جنوبی به نقل از مقام های این کشور، از شلیک پرتابه ناشناس از کره شمالی خبر دادند.

ساعاتی بعد از انتشار این خبر اولیه، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی از زیردریایی مستقر در شرق این کشور یک موشک بالستیک به دریای ژاپن شلیک کرد.

واکنش چین به آزمایش موشکی تازه کره شمالی در شرایطی مطرح شده که روابط پکن و پیونگ یانگ به طور سنتی خوب است و آنها سابقه ایستادن در یک جبهه مشترک در جنگ کُره را دارند.

جنگ کُره در سال 1950 میان کره جنوبی و کره شمالی با حضور نیروهای نظامی چین و آمریکا آغاز شد و در سال 1953 با اعلام آتش بس پایان یافت اما تا به امروز هنوز معاهده رسمی صلح میان طرف های درگیر امضا نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موضع پکن درباره آزمایش موشکی کره شمالی: «خویشتندار باشید»

موضع پکن درباره آزمایش موشکی کره شمالی: «خویشتندار باشید»