مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 15:352021-10-19سياسي

تاکید بر تسریع شناسایی و محاکمه عاملان و آمران ترور سردار سلیمانی


دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزیر دادگستری عراق بر تسریع شناسایی و محاکمه عاملان و آمران ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس تاکید کرد.

- ، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز (سه شنبه)، با عبدالستار محمد، وزیر دادگستری عراق، و هیئت همراه دیدار و در خصوص مسائل فیمابین و تعاملات دوجانبه حقوقی و قضایی و حقوق بشری گفتگو کرد.

غریب آبادی ضمن ابراز امیدواری در خصوص گسترش روابط دو کشور در حوزه های مختلف به ویژه حوزه های حقوقی و قضایی اظهار داشت: یکی از برنامه های ستاد حقوق بشر، ترویج و حمایت از حقوق بشر و حقوق شهروندی بر اساس آموزه های دینی است.

وی با اشاره به رویکرد دوگانه کشورهای سلطه جو در خصوص حقوق بشر، افزود: پدیده حقوق بشر به ابزار سیاسی برای سوءاستفاده از کشورهای مستقل تبدیل شده، اما این موضوع نمی تواند مانع حرکت ما در پیشبرد مواضع حقوق بشری مان باشد و قطعاً اقدامات ویژه ای برای مقابله با رویکردهای دوگانه سیاسی کشورهای غربی در دستور کار خواهیم داشت.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران با اعلام آمادگی ایران برای همکاری حقوق بشری با کشور عراق، اذعان داشت: این همکاری طیف گسترده ای را شامل می شود از جمله تبادل تجربیات دو کشور در حوزه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید بر تسریع شناسایی و محاکمه عاملان و آمران ترور سردار سلیمانی

تاکید بر تسریع شناسایی و محاکمه عاملان و آمران ترور سردار سلیمانی