مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 15:502021-10-19بين الملل

حمایت نوری مالکی از مخالفان نتایج انتخابات عراق


رییس ائتلاف «دولت قانون» به دنبال تشکیل فراکسیون بزرگتر در پارلمان آینده عراق است و از معترضان به نتایج اخیر انتخابات و ائتلاف های شیعی به جز ائتلاف صدر حمایت می کند.

- رییس ائتلاف دولت قانون به دنبال تشکیل فراکسیون بزرگتر در پارلمان آینده عراق است و از معترضان به نتایج اخیر انتخابات و ائتلاف های شیعی به جز ائتلاف صدر حمایت می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی که حدود 36 کرسی پارلمان را به دست آورده است، به منظور تشکیل فراکسیون بزرگتر (اکثریت) در پارلمان آتی عراق از همه ائتلاف ها و گروه هایی که به نتایج انتخابات معترض هستند، حمایت می کند.

به نوشته الشرق الاوسط، مالکی می خواهد فراکسیون بزرگتر را بدون در نظر گرفتن مخالفان سنتی خود در میان گروه های شیعه، تشکیل دهد .

الشرق الاوسط در ادامه نوشت که قرار است به زودی نشستی در شهر محل زندگی مقتدی صدر با هدف کاهش تنش ها میان گروه های شیعی برگزار شود تا شکل توافقات آینده مشخص شود.

طبق نتایج اولیه و تقریبا قطعی انتخابات پارلمانی عراق، حزب مقتدی صدر با کسب 73 کرسی، بزرگترین برنده این انتخابات اعلام شد و تأثیر بسزایی در تشکیل دولت خواهد داشت.

ائتلاف نوری مالکی، نخست وزیر پیشین عراق با کسب 37 کرسی، پس از جریان صدر بیشترین کرسی های پارلمان در میان احزاب شیعه را ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت نوری مالکی از مخالفان نتایج انتخابات عراق

حمایت نوری مالکی از مخالفان نتایج انتخابات عراق