مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 05:002021-10-20اقتصادي

سرانه هر واحد صنفی در کشور 27 نفر است/تسهیلات کرونایی به اصناف انگیزه نداد


رییس اتاق اصناف مشهد با اشاره به سرانه واحدهای صنفی گفت: سرانه هر واحد صنفی درکشور 27 نفر است؛ در حالی که متوسط جهانی این رقم حدود 110 تا 120 نفر را شامل می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اتاق اصناف مشهد با اشاره به سرانه واحدهای صنفی گفت: سرانه هر واحد صنفی درکشور 27 نفر است؛ در حالی که متوسط جهانی این رقم حدود 110 تا 120 نفر را شامل می شود.

در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته نیز میزان این سرانه به حدود 200 نفر می رسد.

محمود بنانژاد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در حقیقت به ازای هر واحد صنفی 170 مشتری به صورت بالقوه وجود دارد اما در کشور ما سرانه هر واحد صنفی 27 نفر است که همین موضوع توجیه اقتصادی برای فعالیت واحد صنفی را به شدت کاهش می دهد.

وی در خصوص اثرات کرونا بر فعالیت اصناف عنوان کرد: اصناف به دلیل کرونا نیروهای زیادی از دست داده اند و عده زیادی نیز درگیر این بیماری شدند زیرا اصناف به شدت به صورت نزدیک با مردم در ارتباط است.

براساس آمارهای رسمی هر فرد در هر شهر به طور متوسط در هر روز سه مرتبه با اصناف مختلف با توجه به تنوع و گستردگی خدمات سروکار دارد.

شهر مشهد حدود سه میلیون و 600 هزار نفر جمعیت دارد.

به این ترتیب روزانه حداقل 10 میلیون مرتبه ارتباط با اصناف شکل می گیرد و از همین طریق است که انتقال این بیماری سریع تر اتفاق می افتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه هر واحد صنفی در کشور 27 نفر است/تسهیلات کرونایی به اصناف انگیزه نداد

سرانه هر واحد صنفی در کشور 27 نفر است/تسهیلات کرونایی به اصناف انگیزه نداد