مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 08:402021-10-20سياسي

قدرت نمایی فضای مجازی مساوی با مرگ کتاب خوانی


امروزه یکی از شاخص های توسعه یافتگی در کشورهای جهان، بالا بودن میزان مطالعه و کتاب خوانی است، بنابراین در جوامع توسعه یافته، شاهد سرانه بالای کتاب خوانی و در جوامع توسعه نیافته یا در حال گذر مثل ایران سرانه کتاب خوانی رقم پایینی هستیم.

- در بررسی موانع فرهنگ کتابخوانی در کشور می توان به عدم احساس نیاز به مطالعه از سوی اقشار مختلف جامعه، گرانی و دغدغه معاش، گسترش فضای مجازی و رسانه های دیجیتال، عدم عادت به مطالعه به خصوص از دوران کودکی، سطح کیفی آثار چاپی و غیره نام برد.

*انتخاب کتاب کاغذی یا کتاب الکترونیکی در گذشته نه چندان دور انتخاب مردم مطالعه کتابهای کاغذی بود زیرا مزایای خوبی چون انتقال حس خوب، یادگیری بهتر، خستگی و آسیب جسمی کمتر، سادگی و همیشگی بودن، حفظ حقوق نویسنده و ناشر را بهمراه داشته اما با تغییر شرایط در رقابت با تکنولوژی جا مانده است زیرا کتاب الکترونیکی به سبب قیمت کمتر، آبدیت آسان و استفاده راحتتر تکتازمیدان در حوزه مطالعه البته در کشورهای کم توسعه یافته چون ایران شده است.

*کرونا وتاثیر آن در سرانه مطالعه با شیوع کرونا و تعطیلی اماکن عمومی در بسیاری از بخشها، کتابخانه ها نیز از این امر مستثنی نبودند، کابوس بیماری همگیر و انتقال سریع آن از طریق دستها این ترس و واهمه مردم را در استفاده از کتابها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدرت نمایی فضای مجازی مساوی با مرگ کتاب خوانی

قدرت نمایی فضای مجازی مساوی با مرگ کتاب خوانی