مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 13:002021-10-20بين الملل

زمان در مذاکرات هسته ای به نفع کیست؟


تلاش اتحادیه اروپایی و آمریکا برای کشاندن ایران پای میز مذاکرات هسته ای، اتفاقا برعکس صحبت هایی که بورل اعلام کرده است، نشان می دهد زمان کاملا به نفع تهران بوده و می تواند بر برتری ایران در مذاکرات اضافه کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، ژوزف بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی روز گذشته در سخنانی خاطرنشان کرد اعضای این اتحادیه برای ایران این مساله را شفاف کرده اند که زمان به نفع آنها نیست و بهتر است مذاکره کنندگان ایرانی سریع تر به میز مذاکره هسته ای بازگردند.

این در شرایطی است که سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدای هفته جاری اعلام کرده بود علی باقری، معاون سیاسی وزیر خارجه قرار است روز پنجشنبه به بروکسل برود تا درباره مسائل هسته ای با اعضای اتحادیه اروپایی گفت وگو کند.

در همین حال بورل روز گذشته اعلام کرد جلسه ای برای پیگیری مسائل هسته ای در بروکسل تعیین نشده است.

انتشار اخبار ضدونقیض از شکل گیری جلسه مذاکرات هسته ای ایران با اتحادیه اروپایی نشان می دهد بورل نیز نمی داند در شرایطی که وظیفه ای که آمریکا بر عهده اتحادیه اروپایی در شرایط فعلی گذاشته، تنها تحت فشار گذاشتن ایران و مقصر جلوه دادن تهران در شکست احتمالی مذاکرات است، چطور باید با آمادگی ایران برای آغاز مذاکرات هماهنگ شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمان در مذاکرات هسته ای به نفع کیست؟

زمان در مذاکرات هسته ای به نفع کیست؟