مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 05:002021-10-21اقتصادي

بذر ویروس واکسن فخرا از بیماران ایرانی گرفته شد


دکتر احمد کریمی مدیر پروژه تولید واکسن فخرا گفت : بذر ویروس واکسن فخرا از بیماران ایرانی گرفته شد و از حدود 35 هزار بیمار 30 نفر را جدا کردیم که در نهایت از 10 نفر به بذر واکسن رسیدیم و هم اکنون نیز سرگرم مذاکره با وزارت بهداشت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از روابط عمومی وزارت دفاع، دکتر کریمی در جمع خبرنگاران افزود: از مردادماه امسال تولید واکسن فخرا ماهانه به میزان یک میلیون دوز آغاز شده است و تاکنون نیز ادامه داشته است.

وی اظهار داشت: وزارت بهداشت قول داده نسبت به خرید واکسن فخرا اقدام کند اما این وزارتخانه به دلیل شیوه نامه هایی که وجود دارد بعد از بررسی نتایج فاز سوم کار آزمایی بالینی با ما همکاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کار تولید واکسن فخرا با همت شهید محسن فخری زاده شروع شد،گفت: واکسن فخرا از یک پلتفرم ویروس کشته شده، تولید شده است و لازمه اصلی تولید این بود که ویروس کشت داده شود و ما باید بذر ویروس را خودمان تهیه می کردیم و اولین نکته مهم در این واکسن این است که بذر واکسن را دانشمندان جوان خودمان تهیه کردند.

مدیر پروژه تولید واکسن فخرا افزود: این بذر از بیماران ایرانی گرفته شده است و از حدود 35 هزار بیمار 30 نفر را جدا کردیم و از 10 نفر به بذر واکسن رسیدیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بذر ویروس واکسن فخرا از بیماران ایرانی گرفته شد

بذر ویروس واکسن فخرا از بیماران ایرانی گرفته شد