مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 20:402021-10-22فرهنگي

کار عجیب «فتحعلی قاجار» پیش از امضای «ترکمانچای»!


1 آبان سال 1213 شمسی، «فتحعلی شاه قاجار» درگذشت.

دوره سلطنت وی طولانی بود و کارهای بسیاری انجام داد که بدترین آنها جداکردن ارمنستان و گرجستان و آذربایجان و ایالت های داغستان و نخجوان از ایران بود! - همین دیروزگروه تاریخ خبرگزاری فارس- امین رحیمی: فتحعلی قاجار، پادشاهی را از عمویش آقا محمد خان به ارث برد و از سال 1176 تا 1213 شمسی سلطنت کرد.

وی در مدت 37 سال سلطنتش 25 سال با امپراتوری روسیه در حال جنگ بود و 2 بار شکست خورد و 2 هوسرانی و دست و پا زدن بیخودی برای کاری عبث؛ وقتی کسی زندگی اش را بر باد می دهد یا کارهای مهم را رها می کند و دنبال لذت های شخصی است، می گویند فلانی فتحعلی شاه است یا مدل فتحعلی شاهی زندگی می کند!   نقاشی از فتحعلی شاه اثر مهرعلی نقاش شیوه زندگی خاص! دلیل شهرت فتحعلی شاه به لذت طلبی اینکه معروف است حرمسرایی بزرگ با یک هزار زن داشته که البته در اسناد مختلف این تعداد بین 100 تا بیش از یک هزار روایت شده است.

در تاریخ هم از قول گاسپار دروویل افسر فرانسوی مستقر در ایران چنین ثبت شده است: فتحعلی شاه که روزی خوش قیافه ترین مرد کشور خود بود، اینک پنجاه ساله و دارای قدی بلند است؛ ولی تندرستی او بر اثر شیوه زندگی خاص او ضربت هولناکی خورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کار عجیب «فتحعلی قاجار» پیش از امضای «ترکمانچای»!

کار عجیب «فتحعلی قاجار» پیش از امضای «ترکمانچای»!