مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 10:002021-10-23فرهنگي

«ریتم در موسیقی اقوام ایران» بررسی شد/ تمرکز بر چند مواجهه موسیقایی


تازه ترین نشست پژوهشی چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با موضوع «ریتم در موسیقی اقوام ایران» با حضور تعدادی از پژوهشگران و کارشناسان حوزه موسیقی برگزار شد.

- ، تازه ترین نشست پژوهشی چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران روز شنبه اول آبان ماه با موضوع ریتم در موسیقی اقوام ایران برگزار شد.

محمد علی مرآتی دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایرانی در ابتدای این نشست که با حضور محمدرضا علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان و علی نیکنام انزابی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران برگزار شد، ضمن ارائه توضیحاتی دربار مقوله ریتم در موسیقی اقوام ایران گفت: پیرامون مقوله ریتم مباحث زیادی مطرح شده است که هم در حوزه موسیقی کلاسیک و هم در حوزه های مختلف موسیقی می توانیم درباره آن نشست های زیادی را برگزار کنیم.

از این رو آنچه در این نشست پژوهشی می تواند مورد بررسی قرار گیرد بررسی ابعاد مختلف موضوع ریتم در موسیقی اقوام ایران است که فکر می کنم شروع کننده خوبی برای تبیین مقولات پژوهشی در حوزه ریتم باشد.

وی در بخش دیگری از این نشست پژوهشی با واکاوی موضوع ریتم در موسیقی اقوام ایران بر اساس آموزه های دانشگاهی اظهار کرد: اگر از پدیده ای به نام موسیقی صحبت می کنیم، بنابراین می توان گفت غیر رکن سوم که همان کاراکتر یا شخصیت موسیقی است، م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ریتم در موسیقی اقوام ایران» بررسی شد/ تمرکز بر چند مواجهه موسیقایی

«ریتم در موسیقی اقوام ایران» بررسی شد/ تمرکز بر چند مواجهه موسیقایی