مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 03:452021-10-24سياسي

باید ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری اصلاح یا حذف شود


باید مجلس شورای اسلامی ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری را اصلاح  و یا آنرا نسخ کند و یا اینکه قوه قضاییه پیشنهاد نسخ ماده مذکور را در قالب لایحه ای در خصوص حذف یا اصلاح آن بدهد.

- یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: باید مجلس شورای اسلامی ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری را اصلاح  و یا آنرا نسخ کند و یا اینکه قوه قضاییه پیشنهاد نسخ ماده مذکور را در قالب لایحه ای در خصوص حذف یا اصلاح آن بدهد.

  کارن روحانی در گفت وگو با ایسنا درباره سخنان اخیر رییس قوه قضاییه مبنی بر اینکه فرآیندهای پیچیده رسیدگی موجب فساد است و ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری با این وضع قابل استمرار نیست ، ضمن تایید این سخنان گفت: همانطور که می دانید قانون آیین دادرسی کیفری در سال 92 به صورت آزمایشی تصویب شد و در سال 97 دائمی شد.

یکی از مسائلی که مطرح هست و جای بحث دارد این است که زمانی که قانونی به صورت آزمایشی تصویب می شود اقتضای آزمایشی بودن آن ایجاب می کند تا در عرصه عمل ملاحظه شود که چه نقاط قوت و ضعفی دارد و طبعاً با بررسی آن، اصلاحات لازم قبل از دائمی شدن صورت پذیرد ، اما متاسفانه قانون آیین دادرسی کیفری در سال 97 بدون هیچ گونه تغییری دائمی شد.

اگر قرار بود که بدون هرگونه تغییری دائمی شود لزومی نداشت ابتدا آزمایشی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری اصلاح یا حذف شود

باید ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری اصلاح یا حذف شود