مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 07:202021-10-24سياسي

هفته وحدت، فرصتی برای تحکیم میثاق ها


هفته وحدت فرصتی است که در آن میثاق ها تحکیم شده و پیمان ها استوار می شود و همه باهم انسجام و یکپارچگی مسلمانان را به جهانیان نشان می دهند.

- ایسنا/آذربایجان شرقی هفته وحدت فرصتی است که در آن میثاق ها تحکیم شده و پیمان ها استوار می شود و همه باهم انسجام و یکپارچگی مسلمانان را به جهانیان نشان می دهند.

هفته ی وحدت، فاصله میان 12 ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) بنابر روایات اهل سنت، تا 17 ربیع الاول سالروز ولادت حضرت محمد(ص) بنابر روایات شیعه است، این هفته در سال 1360شمسی به پیشنهاد آیت الله منتظری و با تأیید امام خمینی(ره) به این نام شناخته شد.

وحدت رمز قوام جامعه است یک استاد حوزه و دانشگاه تبریز در باب هفته وحدت و اهمیت آن در اسلام به ایسنا می گوید: وحدت به معنای عام، رمز قوام جامعه است؛ اگر در جامعه ای همه باهم باشند، چه در حالتی که وحدت انسانی یا حتی اسلامی باشد، در هر صورت سبب قوام جامعه می شود لذا اگر وحدت ملی قوی باشد به سبب آن امنیت جامعه و اقتدار ملی نیز تامین می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی نظری ادامه می دهد: در این ایام مراد ما وحدت جامعه اسلامی، شیعه و سنی است؛ البته نه به این معنا که شیعه یا سنی عقاید خود را کنار بگذارند بلکه به مشترکات خود تاکید کنند تا نقاط اختلاف کاهش یافته و اخلاق محور و همدل شوند تا عظمت م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفته وحدت، فرصتی برای تحکیم میثاق ها

هفته وحدت، فرصتی برای تحکیم میثاق ها