مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 09:402021-10-24بين الملل

احتمال لغو ویزای عراق در روزهای آینده/ تزریق واکسن شرط اعزام به عتبات می شود؟


لغو ویزای عراق که یکی از اخبار خوش برای مشتاقان سفر به عتبات است، به نظر می رسد که درروزهای آینده اجرایی شده و با عملیاتی شدن آن سفر به عتبات هم از سر گرفته شود.

- به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، لغو ویزای عراق در سال جاری به ویژه پس از سفر الکاظمی، نخست وزیر عراق به ایران، بیش از گذشته مطرح شد؛ تا جایی که پیش بینی می شد در ایام اربعین هم برای سفر به عراق نیازی به اخذ ویزا نباشد.

اما با توجه به شرایط کرونا و اعمال محدودیت ها از سوی طرف عراقی برای پذیرش زائر اربعین، این امر محقق نشد و زوار اربعین قبل از سفر ویزا اخذ کردند.

 کنسولگری ایران درنجف از لغو ویزای عراق از فردا خبر داد پس از ایام اربعین با عادی تر شدن شرایط و همانطور که مسؤولان وعده داده بودند، به نظر می رسید سفر به عتبات برقرار شود.

اما باز هم با وجود اینکه 17 روز از ربیع الاول می گذرد، سفر به عتبات برقرار نشده است که یکی از دلایل این امر نامشخص بودن وضعیت صدور ویزای زائران مطرح شده است.

البته مسؤولان حج و زیارت به منظور ازسرگیری این سفرها در آمادگی هستند و منتظرند تا طرف عراقی با برقراری سفر زائران ایرانی به عتبات موافقت کند.

با این وجود، یک منبع مطلع می گوید: مسؤولان عراقی در هفته گذشته جلساتی به منظور پذیرش زائران ایرانی برگزار کرده که البته برای این امر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال لغو ویزای عراق در روزهای آینده/ تزریق واکسن شرط اعزام به عتبات می شود؟

احتمال لغو ویزای عراق در روزهای آینده/ تزریق واکسن شرط اعزام به عتبات می شود؟