مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 07:202021-10-25اقتصادي

تولید رنگ های پودری با خاصیت کاهش دود و تاخیر در ایجاد شعله


محققان یکی از شرکت های فناور رنگ های پودری حاوی نانو ذرات با خاصیت کاهش دود و تاخیر شعله تولید کردند که کاربرد آن در قطعات مختلف لوازم خانگی و خودرو برای جلوگیری از انتشار آتش سوزی مهم است.

- محققان یکی از شرکت های فناور رنگ های پودری حاوی نانو ذرات با خاصیت کاهش دود و تاخیر شعله تولید کردند که کاربرد آن در قطعات مختلف لوازم خانگی و خودرو برای جلوگیری از انتشار آتش سوزی مهم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از شرکت های فناور رنگ های پودری الکترواستاتیک پایه رزین اپوکسی-پلی استر حاوی نانو ذرات با خاصیت کاهش دود تولید و به بازار عرضه کرد.

این رنگ ها جهت پوشش قطعات مختلف لوازم خانگی، قطعات خودرو، مبلمان فلزی، تجهیزات اداری وآموزشی، تجهیزات حرارتی و برودتی و برخی پروفیل های آلومینیومی کاربرد وسیعی داشته و از اهمیت خاصی برخوردارند.

در این رنگ ها از نانوذرات سیلیکا به عنوان تاخیردهنده شعله در کامپوزیت های پلیمری استفاده شده است و با به کاربردن آن افزایش پایداری حرارتی و کاهش دود پس از پخت رنگ ایجاد می شود.

رنگ های مایع به خاطر دارا بودن حلال های شیمیایی تبخیر شونده هنگام خشک شدن، ایجاد آلودگی زیست محیطی کرده و برای سلامتی انسان مضر هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید رنگ های پودری با خاصیت کاهش دود و تاخیر در ایجاد شعله

تولید رنگ های پودری با خاصیت کاهش دود و تاخیر در ایجاد شعله