مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 07:302021-10-25اجتماعي

دمای مازندران 6 تا 12 درجه سردتر می شود/ مواج شدن دریا


مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به شکل گیری جریانات سرد در استان و کاهش شش تا 12 درجه ای دما گفت: آبگرفتکی معابر و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها از جمله مخاطرات این پدیده است.

- با بیان اینکه جریان سرد و مرطوب شمالی از فردا در استان حاکم می شود، افزود: بارش باران گاهی به صورت رگباری و کاهش محسوس دما بین شش تا 12 درجه از جمله پیامدها است.

وی با اظهار اینکه نفوذ جریانات سرد و مرطوب شمالی در مناطق مرتفع بالای دو هزار مترمربع همراه با مخلوط باران و برف است، افزود: آبگرفتگی معابر عمومی، بالاآمدن آب رودخانه ها، مه آلود شدن، کاهش دید، ریزش سنگ در جاده ها و محورهای کوهستانی دور از انتظار نیست.

وی بر لزوم پاکسازی کانال های هدایت آب های سطحی در شهرها، مقاوم سازی سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوش گلخانه ها، آماده سازی سیستم گرمایشی دامداری، مرغداری و گلخانه ها تاکید کرد.

رضوی ادامه داد: گرم ترین شهر استان روز گذشته ساری و آمل با 23 درجه سانتیگراد و خنک ترین شهر آلاشت با 12 درجه سانتیگراد بوده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران یادآور شد: نفوذ سامانه سرد و بارشی سبب مواج شدن دریا می شود از این رو فعالیت های دریایی توصیه نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دمای مازندران 6 تا 12 درجه سردتر می شود/ مواج شدن دریا

دمای مازندران 6 تا 12 درجه سردتر می شود/ مواج شدن دریا