مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 08:152021-10-25پزشكي

بهره گیری از سلول های بنیادی خون بندناف برای بهبود بیماری های سخت


رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از ذخیره سازی 830 نمونه خون بند ناف در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از سلول های بنیادی خون بندناف برای بهبود بیماری های سخت درمان استفاده می شود، - ایسنا/خراسان جنوبی رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از ذخیره سازی 830 نمونه خون بند ناف در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از سلول های بنیادی خون بندناف برای بهبود بیماری های سخت درمان استفاده می شود، اما کار تحقیقاتی برای استفاده از این ظرفیت در درمان بیماری هایی همچون آلزایمر، پارکینسون و دیابت در حال انجام است.

جلال الدین صادقی، امروز دوشنبه سوم آبان به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 150 نمونه سلول بنیادی خون بند ناف نوزادان استان دریافت شده و به منظور استفاده در شرایط خاص در شرکت فناوری بن یاخته های رویان تهران ذخیره شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی تصریح کرد: زوج های متقاضی برای ذخیره سلول بنیادی خون بندناف هنگام قرارداد باید 53 میلیون ریال و سالانه سه میلیون ریال بابت هزینه نگهداری از نمونه پرداخت کنند.

صادقی اظهار کرد: ذخیره سلول های بنیادی خون بند ناف استان خراسان جنوبی از سال 95 تاکنون در حال انجام است و 830 نمونه از متقاضیان استان ذخیره شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره گیری از سلول های بنیادی خون بندناف برای بهبود بیماری های سخت

بهره گیری از سلول های بنیادی خون بندناف برای بهبود بیماری های سخت