مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 22:352021-10-25فرهنگي

مهاجرانی که عقب گرد کردند


علیرضا طبایی با اشاره به تاثیر منفی مهاجرت بر زبان شعر، از شاعرانی که به گفته او پس از مهاجرت سیر قهقرایی و عقب گرد را طی کرده اند و علت این ماجرا می گوید.

- علیرضا طبایی با اشاره به تاثیر منفی مهاجرت بر زبان شعر، از شاعرانی که به گفته او پس از مهاجرت سیر قهقرایی و عقب گرد را طی کرده اند و علت این ماجرا می گوید.

این شاعر در گفت وگو با ایسنا درخصوص نمود مهاجرت در ادبیات و به ویژه در شعر، و تغییر در شیوه نگاه شاعران به مقوله مهاجرت اظهار کرد: این مقوله را از گذشته های دور هم داشتیم، البته نه به این شکل، بلکه به شکل های دیگر؛ مثلا به صورت مسافرت، تبعید و .

شاعرانی بودند که به دلخواه خودشان رفتند یا حتی تبعید شدند و به شکل های مختلف از شهر خود به شهر دیگری رفتند، چون الزاما هم مهاجرت به کشوری دیگر نبوده است.

از این دست موارد زیاد در ادبیات ما وجود دارد.

در آن دوران که شعر در ایران مورد کم لطفی قرار گرفته بود اما در دربار هند به شاعران توجه زیادی داشتند، خیلی از شاعران ما به هندوستان رفتند و در آن جا شرایط متفاوتی پیدا کردند.

و یا مسائلی تحت تاثیر دوران مشروطه و رویدادهای اجتماعی مختلف باعث می شد که شاعران از شهر یا کشورشان دل بکنند؛ چرا که این شرایط شهر یا کشورشان را با فضایی تازه که تا آن روز برای شان ناشناخته بود، مواجه کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهاجرانی که عقب گرد کردند

مهاجرانی که عقب گرد کردند