مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 06:052021-10-26بين الملل

آمریکا، تل آویو را به بازنگری در عادی سازی روابط با خارطوم فراخواند


وزارت خارجه آمریکا در سایه تحولات اخیر سودان، رژیم صهیونیستی را به بازنگری در مساله عادی سازی روابط با این کشور فراخواند.

- وزارت خارجه آمریکا در سایه تحولات اخیر سودان، رژیم صهیونیستی را به بازنگری در مساله عادی سازی روابط با این کشور فراخواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: در صورتی که وضعیت در سودان به همین شکل ادامه یابد، اسراییل باید ظرف ساعات و روزهای آینده در مورد مساله عادی سازی روابط با این کشور بازنگری کند.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا در پی اعلام حالت فوق العاده در سراسر سودان و منحل شدن شورای حاکمیت انتقالی و کابینه در این کشور، کمک 700 میلیون دلاری به سودان را تعلیق کرد.

پرایس در ادامه بار دیگر آزادی عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان و سایر مسؤولان بازداشت شده در این کشور را خواستار شد و هشدار داد: هرگونه تغییری که با زور علیه دولت انتقالی انجام شود، کمک های ما به سودان و روابط دوجانبه ما با این کشور را به خطر می اندازد.

عبدالفتاح البرهان، رییس شورای حاکمیتی سودان روز دوشنبه ضمن اعلام وضعیت فوق العاده در سراسر این کشور و انحلال شورای حاکمیت انتقالی و کابینه آن، نسبت به تشکیل کابینه ای تکنوکرات که مرحله انتقالی در این کشور را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا، تل آویو را به بازنگری در عادی سازی روابط با خارطوم فراخواند

آمریکا، تل آویو را به بازنگری در عادی سازی روابط با خارطوم فراخواند