مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 07:202021-10-26بين الملل

7 کشته و 140 زخمی در اعتراضات علیه کودتای نظامی سودان


به گفته یک مقام وزارت بهداشت سودان، در درگیری بین نظامیان با معترضان به کودتای نظامی در این کشور، هفت نفر بر اثر تیراندازی کشته و 140 نفر زخمی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به نوشته خبرگزاری رویترز، یک مقام وزارت بهداشت سودان اعلام کرد در درگیری بین نظامیان  و معترضان خیابانی هفت نفر بر اثر تیراندازی کشته و 140 نفر زخمی شدند.

پیش تر، کمیته مرکزی پزشکان سودان در بیانیه ای از کشته شدن سه نفر و زخمی شدن بیش از 80 نفر دیگر در اعتراضات روز دوشنبه این کشور خبر داده بود.

به گزارش روسیا الیوم، این افراد در جریان مشارکت در اعتراضات علیه تصمیم های ارتش به انحلال شورای حاکمیت انتقالی و هیأت دولت و اعلام حالت فوق العاده در این کشور و برکناری فرمانداران استان های سودان، کشته و زخمی شدند.

  انجمن صاحبان مشاغل در سودان از شهروندان این کشور خواسته بود در اعلام مخالفت با کودتای نظامی امروز در سودان به خیابان ها آمده و به شکل مسالمت آمیز از طریق نافرمانی مدنی فراگیر خواهان بازگشت دولت انتقالی شوند.

خبرگزاری فرانسه شامگاه دوشنبه به نقل از دیپلمات ها خبر داد که اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواستار برگزاری نشست اضطراری درباره تحولات سودان شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 کشته و 140 زخمی در اعتراضات علیه کودتای نظامی سودان

7 کشته و 140 زخمی در اعتراضات علیه کودتای نظامی سودان