مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 10:302021-10-26اقتصادي

واردات برنج آزاد شد؛ قیمت ارزان می شود؟


با وجود این که واردات برنج آزاد شد و انتظار می رود که قیمت در کوتاه ترین زمان کاهش یابد، اما دلالان نمی گذارند قیمت کم شود، لذا یک سری اقدامات لازم است تا در کنار واردات به ثبات قیمت بازار کمک کند.

- آن طور که مسئولان وزارت صمت اعلام کرده اند، از اول آبان آزاد شده و مردم امیدوارند قیمت این محصول اساسی از افزایش های بی اندازه ای که در یکسال گذشته وجود داشته، عقب نشینی کند، آیا این انتظار مردم محقق خواهد شد؟ برنج یکی از محصولاتی است که در یکسال گذشته افزایش قیمت عجیب و غریب داشته و از آنجایی که سرانه مصرف آن در کشور بالا بوده و بخش مهمی از سبد غذایی کشور را تشکیل می دهد، فشار زیادی را بر خانواده ها به ویژه طبقه متوسط به پایین وارد کرد.

علی اکبریان عضو هیئت مدیره انجمن برنج سرانه مصرف برنج هر ایرانی را 36 کیلو اعلام کرده است که در سال گذشته هر ایرانی مجبور شده برنج با کیفیت داخلی را به قیمت 44 هزار تو مان خریداری کند، البته مرکز آمار ایران هم که به تازگی گزارشی با عنوان متوسط قیمت اقلام خوراکی در مناطق شهری منتشر کرده میانگین قیمت سال گذشته برنج درجه یک را چنین گفته و افزایش قیمت را  55.

7 درصد اعلام کرده است.

اما خبری را دیروز وزارت صمت اعلام کرد که بسیاری امیدوارند، قیمت برنج در بازار در روزهای آتی کاهش یابد، عباس تابش معاون وز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات برنج آزاد شد؛ قیمت ارزان می شود؟

واردات برنج آزاد شد؛ قیمت ارزان می شود؟