مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 10:552021-10-26اقتصادي

طراحی یک الگوی بومی برای افزایش مشارکت در حوزه آب و خشکسالی


با ارتقای سهم دانش در حوزه آب و خشکسالی راهی مطمئن برای رفع چالش های این حوزه پیش پای مدیران و سیاستگذاران این حوزه قرار می گیرد.

یکی از این راه ها استفاده از توان دانشی جوانان و متخصصان داخلی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،کارگروه توسعه فناوری های آب، خشکسای، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزایش سهم تولید محصولات دانش بنیان را اولویت قرار داده است و سعی دارد از این توان و ظرفیت ملی برای توسعه حوزه آب استفاده کند.

بر همین اساس نیز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سال 97 تا 99 بیش از 80 طرح فناورانه تعریف شده است تا با کمک شرکت های دانش بنیان و خلاق، فناوری های کاربردی در این حوزه  ارتقا یابد.

پروژه هایی چون تولید مالچ های غیرنفتی و سازگار با محیط زیست با هدف تثبیت کانون های گرد و غبار ، بومی سازی و توسعه فناوری طراحی، ساخت، اجرا و بهره برداری از قفس های پرورش ماهی در دریا ، ایجاد ارزش افزوده و تولید محصولات فرآوری شده از انواع پسماندها، فاضلاب ها و ضایعات کشاورزی و غیره.

این اقدامات با هدف افزایش سهم تولید محصولات دانش بنیان و خدمات مبتنی بر دانش و فناوری داخلی انجام می شود و در کنار آن کاربردی و تجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی یک الگوی بومی برای افزایش مشارکت در حوزه آب و خشکسالی

طراحی یک الگوی بومی برای افزایش مشارکت در حوزه آب و خشکسالی