مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 07:002021-10-27بين الملل

نامه قانونگذاران آمریکایی به بلینکن درباره فروش جنگنده اف-16 به ترکیه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، 11 عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور نسبت به گزارش سایت قطره و به نقل ازهای اخیر در این رابطه که ترکیه ممکن است 40 جنگنده اف- 16 ساخت شرکت لاکهید مارتین را خریداری کند، - شماری از قانونگذاران آمریکایی از دولت جو بایدن خواسته اند تا جنگنده های اف- 16 به ترکیه نفروشد و همچنین ابراز اطمینان کردند که کنگره مانع از هرگونه فروش این جنگنده ها به ترکیه خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، 11 عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور نسبت به گزارش سایت قطره و به نقل ازهای اخیر در این رابطه که ترکیه ممکن است 40 جنگنده اف- 16 ساخت شرکت لاکهید مارتین را خریداری کند، ابراز نگرانی کردند.

این در حالی است که خبرگزاری اسپوتنیک اخیرا از تصمیم دولت ترکیه برای خرید جنگنده های سوخو-35 و سوخو-57 روسیه در صورت عدم فروش جنگنده های اف-16 از سوی دولت واشنگتن خبر داده بود.

در نامه این قانونگذاران آمده است: به دنبال اعلام ماه سپتامبر رییس جمهور ترکیه مبنی بر خرید سیستم های دفاع موشکی اس- 400 از روسیه، ما نمی توانیم با ارسال جنگنده های ساخت آمریکا به کشوری که همچون یک رقیب با ما رفتار می کند، در مورد امنیت ملی مان سازش کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه قانونگذاران آمریکایی به بلینکن درباره فروش جنگنده اف-16 به ترکیه

نامه قانونگذاران آمریکایی به بلینکن درباره فروش جنگنده اف-16 به ترکیه