مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 08:002021-10-27سياسي

رییسی: آمریکایی ها در حوادث و ناامنی های اخیر افغانستان دست دارند


سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در دیدار وزیر امور خارجه تاجیکستان گفت: حوادث تروریستی در افغانستان دل هر انسانی را به درد می آورد و تردیدی وجود ندارد که آمریکایی ها در این گونه حوادث دست دارند و نمی خواهند مردم افغان به آرامش و امنیت برسند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ رییس جمهور با اشاره به ظرفیت های توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین ایران و تاجیکستان، گفت: در سفر اخیر به تاجیکستان فصل جدیدی در روابط دوجانبه آغاز شد که باید از این فرصت در راستای منافع دو ملت استفاده کنیم.

سید ابراهیم رییسی سه شنبه شب در دیدار سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان با بیان اینکه دو کشور و دو ملت از اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی عمیقی برخوردار هستند، گفت: باید از این ظرفیت ها برای تحکیم و تقویت روابط و همکاری نزدیک تر و گسترده تر استفاده کنیم.

رییس جمهور در ادامه به اهمیت همکاری کشورهای همسایه به ویژه ایران و تاجیکستان برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان اشاره کرد و گفت: به دنبال تشکیل دولت فراگیر، متشکل از همه اقوام و گروه های سیاسی افغان هستیم.

رییسی تصریح کرد: باید دولت فراگیری در افغانستان وجود داشته باشد که بتواند امنیت افغانستان را تضمین کند و به جنگ و خونریزی و برادرکشی خاتمه دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییسی: آمریکایی ها در حوادث و ناامنی های اخیر افغانستان دست دارند

رییسی: آمریکایی ها در حوادث و ناامنی های اخیر افغانستان دست دارند