مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 09:002021-10-27اقتصادي

60 درصد مهندسین معدن کرمانشاه بیکارند یا شغل غیرمعدنی دارند


به گفته عضو هیات مدیره نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه، نزدیک به 60 درصد مهندسین معدن در کرمانشاه بیکار هستند و یا در رشته های غیرمرتبط مشغول به فعالیت می شوند.

- ایسنا/کرمانشاه به گفته عضو هیات مدیره نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه، نزدیک به 60 درصد مهندسین معدن در کرمانشاه بیکار هستند و یا در رشته های غیرمرتبط مشغول به فعالیت می شوند.

مرتضی عزیزی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه متاسفانه اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با معدن و اعضای نظام مهندسی معدن بسیار کم است، اظهار کرد: از حدود 750 نفر عضوی که نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه دارد تنها نزدیک به 30 درصد آنها در مشاغل معدنی فعالیت دارند و مابقی یا بیکار می مانند و یا در رشته های غیرمرتبط فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: دلیل این امر ضعف قانون در واگذاری معادن است که امکان واگذاری معدن به افراد غیرمتخصص فقط با داشتن گواهی صلاحیت وجود دارد و این امر باعث شده آمار بیکاری مهندسین معدن بالا باشد.

عضو هیات مدیره نظام مهندسی استان کرمانشاه با بیان اینکه در مراحل بعدی فعالیت های معدنی بعد از واگذاری، از جمله اکتشاف، بهره برداری و یا فرآوری، نظارت و مسئولیت فنی به مهندسین معدن واگذار می شود، گفت: اشتغالزایی این بخش نیز بسیار کم و تنها حدود 200 نفر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 درصد مهندسین معدن کرمانشاه بیکارند یا شغل غیرمعدنی دارند

60 درصد مهندسین معدن کرمانشاه بیکارند یا شغل غیرمعدنی دارند