مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 10:252021-10-27اجتماعي

گونه های بسیار نادر پرندگان در تالاب کانی برازان مهاباد مشاهده شد


رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: گونه های بسیار نادر و در حال انقراض در تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد مشاهده شده اند.

- ، فاروق سخنور در این زمینه افزود: در تالاب کانی برازان تاکنون گونه های بسیار نادری شامل اردک مرمری ، طاووسک ، کرکس مصری ، اردک سرسفید و اردک بلوطی و خروس کولی که در سطح جهانی در زمره پرندگان حمایت شده و تحت حفاظت کامل قرار دارند هم مشاهده شده که نشان دهنده موقعیت و شرایط بسیار خوب این مکان برای حضور انواع پرندگان است.

وی با بیان اینکه این پرندگان تاکنون در کمتر تالابی از کشور مشاهده شده اند، افزود: شناسایی این گونه ها در تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد می تواند خبر بسیار خوبی برای دوستداران محیط زیست و پرنده نگاران باشد و نشان می دهد که این تالاب از پتانسیل بسیار خوبی برای حفاظت و زیست گونه های در حال انقراض برخوردار است.

سخنور اضافه کرد: هم اینک با انتقال آب به تالاب بین المللی کانی برازان، دوباره شاهد هیاهوی پرندگان مهاجر که گاهی به صورت کلنی های چند صد قطعه ای از انواع اردک ها، خوتکاها و چنگرها در میان نیزارهای این تالاب دیده می شوند و برای علاقه مندان به حیات وحش و به ویژه مشتاقان دیدن پرندگان بسیار تماشایی و جذاب است هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گونه های بسیار نادر پرندگان در تالاب کانی برازان مهاباد مشاهده شد

گونه های بسیار نادر پرندگان در تالاب کانی برازان مهاباد مشاهده شد