مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 18:002021-10-27سياسي

کارکرد مساجد باید احیا شود


آیت ‎الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، به کارکرد مساجد در اسلام اشاره کرد و گفت: کارکردهای سابق مساجد باید احیا شود.

- ایسنا/قم آیت ‎الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، به کارکرد مساجد در اسلام اشاره کرد و گفت: کارکردهای سابق مساجد باید احیا شود.

این مرجع تقلید روز چهارشنبه در دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسین محمد ابراهیم رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: در گذشته مساجد هم مکانی برای عبادت بود و هم مکانی برای آموزش علوم و هم مکانی برای رفع مشکلات مردم.

وی ادامه داد: امام جماعت نباید فقط موقع نماز در مسجد حضور داشته باشد، بلکه باید آگاه به اوضاع سیاسی و اجتماعی باشد و بین مردم وحدت ایجاد کند و مشکلات مردم را درک کرده و برای رفع آن ها تلاش کند.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در مساجد در دوران دفاع مقدس افزود: در جنگ تحمیلی، نیروها از این مساجد به جبهه ها اعزام می شدند؛ حل و فصل مسایل مردم در این مساجد صورت می گرفت.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: مساجد باید کارکرد سابق خود را به دست آورند و علما در قم تمرکز نکنند بلکه به عنوان امام جماعت به شهرهای خود بروند و به راهنمایی مردم بپردازند و آن ها را نسبت به اوضاع زمان آگاه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارکرد مساجد باید احیا شود

کارکرد مساجد باید احیا شود