مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 04:452021-10-28اقتصادي

پیش بینی کاهش 70 درصدی برداشت انار در مهریز


رییس جهاد کشاورزی مهریز از پیش بینی کاهش 70 درصدی برداشت انار در این شهرستان خبر داد و گفت: آفت کرم گلوگاه، مگس مدیترانه ای و سرمازدگی بیش از 60 درصد از این محصولات باغات انار را دچار آسیب کرده است.

- محمد جعفری در گفت وگو با خبرنگار فارس از مهریز با بیان این که 550 هکتار از اراضی باغات این شهرستان زیر کشت انار هستند، اظهار کرد: متأسفانه امسال به دلیل تحولات جوی و آفتهای مختلف گیاهی برداشت مناسبی از این محصول پاییزی پیش بینی نمی شود.

وی با اشاره به کاهش 70 درصدی برداشت انار در شهرستان مهریز افزود: بر اساس آخرین آمارگیری انجام شده میانگین برداشت انار در هر هکتار 15 تن است.

رییس جهاد کشاورزی مهریز در ادامه به مهمترین علت کاهش برداشت انار در این شهرستان اشاره کرد و گفت: آفت کرم گلوگاه، مگس مدیترانه ای و سرمازدگی بیش از 60 درصد از این محصولات باغات انار را دچار آسیب کرده است.

جعفری آموزش های جهاد کشاورزی را در خصوص برداشت انار به کشاورزان حائز اهمیت دانست و بیان کرد: توضیح فرمولهای لازم برای مقالبه با مگس مدیترانه ای نقش مهمی در کاهش شدت آسیب ایفا می کند.

رییس جهادکشاورزی مهریز به کشاورزان در خصوص برداشت انار توصیه کرد و گفت: به علت آفات مدیترانه ای انارهای امسال باید زود هنگام از باغات برداشت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی کاهش 70 درصدی برداشت انار در مهریز

پیش بینی کاهش 70 درصدی برداشت انار در مهریز