مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 08:352021-10-28بين الملل

مارک میلی: آزمایش موشک مافوق صوت چین بسیار نگران کننده است


رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا سرانجام تایید کرد که چین موشک فراصوت آزمایش کرده است و این مسئله را بسیار نگران کننده ارزیابی کرد.

- به نقل از رویترز، ژنرال مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا اولین تایید رسمی ایالات متحده مبنی بر آزمایش تسلیحات فراصوت چین را ارائه کرد.

مارک میلی در این باره در مصاحبه ای تلویزیونی گفت: چیزی که ما شاهد آن بودیم، یک رویداد بسیار مهم از آزمایش یک سیستم تسلیحاتی فراصوت بود و این بسیار نگران کننده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در تلاش بوده است تا از تایید مستقیم آزمایش چین در تابستان امسال که اولین بار توسط فایننشال تایمز گزارش شد، خودداری کند و این در حالی است که جو بایدن رییس جمهور آمریکا و سایر مقامات نگرانی های کلی خود را در مورد توسعه تسلیحات فراصوت چین ابراز کرده اند.

طبق اظهارات کارشناسان نظامی، به نظر می رسد که پکن به دنبال سیستم پرتاب موشک در مدار زمین برای فرار از پدافند هوایی آمریکا است.

متخصصان تسلیحات هسته ای می گویند که به نظر می رسد آزمایش تسلیحاتی چین برای فرار از سیستم دفاعی آمریکا از دو طریق طراحی شده است.

اول، حرکت فراصوت با سرعتی بیش از پنج برابر سرعت صوت یا حدود 6200 کیلومتر در ساعت است که تشخیص و رهگیری را دشوارتر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مارک میلی: آزمایش موشک مافوق صوت چین بسیار نگران کننده است

مارک میلی: آزمایش موشک مافوق صوت چین بسیار نگران کننده است