مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 10:152021-10-28اقتصادي

مسیر پیشرفت از بیوتکنولوژی می گذرد/ میزان سرمایه گذاری کشورها در زیست فناوری


دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه امروزه مسیر پیشرفت از بیوتکنولوژی می گذرد، گفت: بیوتکنولوژی می تواند اقتصادی پویا و ثروت برای کشورها ایجاد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دکتر مصطفی قانعی امروز در مراسم رونمایی از داروی درمان روماتویید آرتریت گفت: رقابت در اقتصاد زیستی جهانی در دهه های گذشته تشدید شده است و کشورهای خارجی فناوری و مالکیت معنوی را از ایالات متحده به سرقت برده اند.

وی گفت: به عنوان نمونه دولت چین طی چند سال گذشته توانسته شکاف خودش را با آمریکا در حوزه بیوتکنولوژی کاهش دهد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه دولت آمریکا شرکت های چینی مرتبط با پروژه بانک ژن سین کیانگ را در لیست سیاه قرار داده است گفت: مقامات نگرانند که آزمایش گسترده کروناویروس فرصتی را برای شرکت های مرتبط با دولت چین فراهم کند تا پایگاههای داده عظیم دی ان ای را برای تحقیقات و همچنین نظارت مبتنی بر ژنتیک جمع آوری کنند.

به گفته قانعی محققان معتقدند بیوتکنولوژی برای آمریکا امنیت ملی و قدرت رقابت اقتصادی را به ارمغان آورده است و طبیعی است که مانع پیشرفت بیوتکنولوژی در کشورهای دیگر شوند.

وی خاطرنشان کرد: 50 درصد پتنت های بیوتکنولوژی ثبت شده در جهان از سال 1999 تا سال 2013 متعلق به آمریکا است و این موضوع نشان می دهد که آمریکا می داند قد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسیر پیشرفت از بیوتکنولوژی می گذرد/ میزان سرمایه گذاری کشورها در زیست فناوری

مسیر پیشرفت از بیوتکنولوژی می گذرد/ میزان سرمایه گذاری کشورها در زیست فناوری