مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 22:302021-10-28اقتصادي

فرونشست زمین در 18 استان/ جمعیت 20 میلیونی ساکن در زون های فرونشست


دبیر کارگروه ملی مخاطرات طبیعی با بیان اینکه نزدیک به حدود 20 میلیون نفر از جمعیت شهری در زون های فرونشستی با نرخ های متفاوت واقع شدند، گفت: - دبیر کارگروه ملی مخاطرات طبیعی با بیان اینکه نزدیک به حدود 20 میلیون نفر از جمعیت شهری در زون های فرونشستی با نرخ های متفاوت واقع شدند، گفت: بررسی هایی که به صورت کشوری انجام شده نشان داده می شود که از 31 استان در 18 استان شاهد رخداد فرونشست هستیم.

دکتر علی بیت الهی در گفت وگو با ایسنا، درباره فرونشست زمین و چالش هایی که ایجاد کرده است، اظهار کرد: به فرونشست زمین در بازه زمانی اواخر دهه 70 تا به حال که نگاه می کنیم تفاوتی در زمینه آشنایی افراد با آن احساس می شود.

حالا موضوع فرونشست زمین به دفعات مطرح می شود و روی میز مسئولین آمده است؛ در حالی که پیش از این به این طریق نبود.

البته از این نظر که آیا اقدامی برای کاهش این پدیده صورت گرفته یا خیر؟ باید گفت که این شرایط تفاوتی با بیست و چند سال قبل ندارد و اقدام چشمگیرانه یا قابل ملاحظه ای در این خصوص انجام نشده است.

وی گفت: در سال 1965 دشت توکیو در ژاپن حدود 12 سانتی متر فرونشست داشت؛ اما حالا این میزان به کمتر از یک سانتی متر رسیده است؛ چرا که در مقابله با گسترش این پدیده سیاست هایی اتخاذ شده و به طور جدی موضوع فرونشست زمین را دنبال کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرونشست زمین در 18 استان/ جمعیت 20 میلیونی ساکن در زون های فرونشست

فرونشست زمین در 18 استان/ جمعیت 20 میلیونی ساکن در زون های فرونشست