مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آبان 1400 ساعت 10:102021-10-29اقتصادي

الزامات عرضه اموال مازاد شبکه بانکی در بورس چیست؟


بانک ها وظیفه دارند تامین مالی بنگاه ها و بخش های تولیدی را انجام دهند، اما وقتی خود وارد بنگاه داری شوند، عملا تامین مالی بخش های تولیدی با مشکل مواجه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی؛ یکی از موضوعات مهم در نظام بانکی کشورمان، افزایش توان مالی بانک ها و موسسات مالی در ارائه تسهیلات است.

در حالی که بسیاری از بانک ها، دارای اموال مازاد به دلایل مختلفی هستند، یکی از روش هایی که می تواند به تقویت توان بانک ها در تسهیلات دهی کمک قابل توجهی کند، بحث فروش اموال مازاد بانک ها و هدایت نقدینگی حاصل از فروش این اموال، به سمت ارائه تسهیلات به بخش تولید در کشور است.

در این باره عباس آرگون عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه بحث فروش اموال مازاد بانک ها، سال های قبل در قانون رفع موانع تولید مطرح شده بود، اظهار داشت: در حقیقت طبق این قانون بانک ها بایستی در یک بازه زمانی از سرمایه گذاری ها و فعالیت های غیر از فعالیت های بانکی، خارج شوند و از آن زمان به بعد اگر خارج نشوند، درآمدی که از آن محل کسب می کنند، مشمول مالیات تا سقف 55 درصد می شود.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: با توجه به اینکه بانک ها وظیفه دارند که بحث تامین مالی بنگاه ها و بخش های تولیدی را انجام دهند، در نتیجه وقتی بانک ها به سرمایه گذاری و بنگاه داری وار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الزامات عرضه اموال مازاد شبکه بانکی در بورس چیست؟

الزامات عرضه اموال مازاد شبکه بانکی در بورس چیست؟