مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آبان 1400 ساعت 11:502021-10-29بين الملل

فراخوان تظاهرات میلیونی در سودان طی فردا


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از عربی 21، همزمان با تداوم اقدامات خشونت آمیز نیرو های نظامی علیه معترضان مسالمت جو که به کشته شدن پنج تن و زخمی شدن ده ها تن دیگر منجر شد، - فراخوان ها برای حضور میلیونی روزشنبه در سودان علیه کودتای نظامی که فرماندهی ارتش این کشور علیه دولت مدنی اجرایی کرده، ادامه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از عربی 21، همزمان با تداوم اقدامات خشونت آمیز نیرو های نظامی علیه معترضان مسالمت جو که به کشته شدن پنج تن و زخمی شدن ده ها تن دیگر منجر شد، فراخوان ها برای تظاهرات میلیونی مردم سودان در روز شنبه سی ام اکتبر ادامه دارد.

کمیته های مقاومت مردمی و گروه های سیاسی، مدنی و جوانان اعلام کردند، در این تظاهرات شرکت می کنند و آماده بستن مسیر ها هستند.

فرمانده ارتش سودان دوشنبه ضمن اعلام وضعیت فوق العاده، شورای حاکم انتقالی را منحل، استانداران را برکنار و اجرای برخی بند های سند قانون اساسی مرتبط با اداره مرحله انتقالی را معلق کرد.

چند ساعت پیش از اتخاذ این تصمیمات، مقامات موجی از بازداشت ها را به راه انداخته و نخست وزیر، وزیران، مسوولان و رهبران احزاب را دستگیر کردند.

در پی این اقدامات مردم در اعتراض به کودتای نظامی به خیابان ها آمدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراخوان تظاهرات میلیونی در سودان طی فردا

فراخوان تظاهرات میلیونی در سودان طی فردا