مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آبان 1400 ساعت 12:052021-10-29سياسي

تضاد «فرهنگ» و «نقش ها»


بارها گفته شده که فرهنگ ایرانی در جامعه ایرانی کمرنگ شده و در جزء جزء زندگی روزمره رسوخ فرهنگ خارجی دیده می شود؛ برخی یکی از این مظاهر را نحوه ی پوشش جوانان و استفاده از طرح ها، نمادها، نوشته ها یا شخصیت های غیر ایرانی روی لباس هایشان می دانند و معتقدند این نوع پوشش با فرهنگ ایرانی بیگانه است.

طرح هایی که پیش از این، روی لوازم التحریر کودکان و نوجوانان نقش بسته و حتی واکنش هایی را به دنبال داشته است و بعضا از آن به عنوان تهاجم فرهنگی یاد می شد.

برخی غنای فرهنگ ایرانی را آن قدری می دانند که معتقدند می توان از نقوش و الگوهای ایرانی - اسلامی در طراحی پوشش جوانان هم استفاده کرد؛ کاری که عده ای پیِ انجامش برآمدند اما طرح هایشان اقبال چندانی نیافت و طرح ها به سرانجام نرسیدند.

برخی کارشناسان علت تمایل به استفاده از نقوش غیر ایرانی در طراحی پوشش را به دلیل عدم هویت یابی افراد می دانند و برخی نیز معتقدند جوانان نسل حاضر شناختی از فرهنگ خود ندارند و این را ناشی از بی توجهی متولیان به ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی قلمداد می کنند؛ البته در سال های گذشته نهادهایی برای ترویج مد و لباس مطلوب مسئولان و تدوین چارچوب و مقررات در این زمینه ایجاد شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تضاد «فرهنگ» و «نقش ها»

تضاد «فرهنگ» و «نقش ها»