مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آبان 1400 ساعت 14:402021-10-29اقتصادي

هر ساله 80 هکتار از باغات انار کاشان از بین می رود


مدیر بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کاشان گفت: به دلیل نبود آب کافی و اجرای طرح تعدیل آب چاه های کشاورزی، هر ساله، 80 هکتار از باغ های انار منطقه کاشان از بین می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کاشان، یکی از بهترین و مرغوب ترین انارهای کشور در کاشان و در مناطق فین و راوند است به نحوی که سالانه 10 هزار و 710 تن انار در منطقه کاشان  برداشت و  روانه بازار می شود.

انار کاشان در بازار کشور مرغوب است و قابلیت صادرات بیشتری به کشورها دارد اما بدلیل نبود صنایع تبدیلی زیرساخت های فرسوده، نبود سردخانه صنعتی برای نگهداری انار، نبود مرکز تحقیقات گیاه پزشکی و کنترل آفات باغداران را با مشکلات زیادی مواجه ساخته است، اما  نگاه ویژه مسئولان به این ظرفت می تواند اشتغالزایی سودآور برای منطقه کاشان داشته باشد.

عباس معینی در گفت و گو با خبرنگار فارس در کاشان، با بیان اینکه، در سال 10 هزار و 710 تن انار از باغات منطقه کاشان  برداشت می شود، اظهار کرد: انار باغات فین کاشان و راوند از مرغوبیت خوبی در بازار ایران برخوردار است و استقبال خوبی از این محصول در کل کشور می شود و نظیرشان در کمتر جایی دیده می شود.

مدیر بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کاشان، با بیان اینکه، هزار و 190 هکتار از باغات انار کاشان بارور هستند، افزود: با توجه به اقلیم منطقه کاشان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر ساله 80 هکتار از باغات انار کاشان از بین می رود

هر ساله 80 هکتار از باغات انار کاشان از بین می رود