مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آبان 1400 ساعت 20:452021-10-29سياسي

آقای جبلی لطفا روراست باشید!


رییس جدید سازمان صداوسیما در همان روزهای ابتدایی انتصابش، با جمعی از شاعران نشستی برگزار کرد، تا هم به صورت نمادین و هم لسانی، به اهمیت شعر و ادبیات در برنامه های این سازمان، - تاکید کرده باشد.

خودش هم تاکید کرد که این دومین نشستش با استادان و فعالان ادبیات است.

اما مساله این است که سهم شعر و ادبیات در این سازمان در گذشته چقدر بوده است، چرا آنقدر بوده است و در زمان تصدی ایشان چقدر خواهد شد؟ سعید بابایی ـ شاعر و فعال فرهنگی ـ با اشاره به این مطلب، در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار گرفته، همچنین آورده است: البته پاسخ پرسش اول ما بر همگان مشخص است.

شاید وضعیت در شبکه های رادیویی کمی بهتر بوده باشد اما وضعیت در شبکه های متعدد تلویزیونی به گونه ای بوده که می توان گفت، سهم شعر و ادبیات در مجموع هزاران برنامه، آن قدر به صفر مطلق نزدیک بوده است که عبارت هیچ را برای آن بتوان به کار برد.

در همین سهم ناچیز هم که شعر به عنوان زینت المجلسی تفننی به کار گرفته شده است، به راحتی می توان دریافت که تهیه کنندگان و مدیران شبکه ها تا چه اندازه به شعر و ادبیات اعتقاد ندارند، یا بی توجه و ناتوان از درک ولو ابتدایی از آن هستند؛ وگرنه شعر فارسی به زور زینت بالماسکه هنرپیشه های سابقی عرضه نمی شد که همه ی فعالیت هنری شان در سال های گذشته، تبلیغ شامپ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آقای جبلی لطفا روراست باشید!

آقای جبلی لطفا روراست باشید!