مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آبان 1400 ساعت 20:452021-10-29فناوري

نخستین نمای سه بعدی از جو سیاره مشتری


آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در توییتر تصویری زیبا از نخستین نمای سه بعدی از جو سیاره مشتری که توسط فضاپیما «جونو» ثبت شده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از ناسا، آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در توییتر تصویری زیبا از نخستین نمای سه بعدی از جو سیاره مشتری که توسط فضاپیما جونو ثبت شده، به اشتراک گذاشت.

یافته های جدید کاوشگر جونو ناسا که به دور مشتری می چرخد، تصویر کامل تری از چگونگی ویژگی های جوی متمایز و رنگارنگ این سیاره ارائه می کند که سرنخ هایی درباره فرآیندهای نادیده در زیر ابرهای آن ارائه می دهند.

جونو، نام فضاپیمای رباتیک بدون سرنشینِ ناسا است که در چهارم ژوییه 2016 در مدار قطبی سیاره مشتری قرار گرفت.

این کاوشگر فضایی در پنجم اوت 2011 از فلوریدا به فضا پرتاب شده و شرکت لاکهید مارتین و مؤسسه تحقیقات جنوب غربی سازنده و پیمانکار هدایت آن هستند.

لوری گلیز، مدیر بخش علوم سیاره ای ناسا در مقر آژانس در واشنگتن گفت: مشاهدات جدید جونو گنجینه ای از اطلاعات جدید در مورد ویژگی های مرموز قابل مشاهده مشتری باز می کند.

هر مقاله جنبه های مختلف فرآیندهای جوی سیاره را روشن می کند؛ نمونه ای شگفت انگیز از اینکه چگونه تیم های علمی با تنوع بین المللی ما درک منظومه شم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین نمای سه بعدی از جو سیاره مشتری

نخستین نمای سه بعدی از جو سیاره مشتری