مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 04:502021-10-30اقتصادي

پوشاک زمستانی چقدر گران شد؟


عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک از آغاز عرضه پوشاک زمستانی خبر داد و گفت: پوشاک زمستانی به طور متوسط نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش قیمت داشته اند.

- مجید افتخاری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: این افزایش قیمت در پارچه هایی که مواد اولیه داخلی دارند بیشتر بوده و علت این وضعیت تصمیمات وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه محدودیت واردات برخی از این مواد است، تا جایی که برخی مواد اولیه تولید داخل افزایش قیمت بیش از 100 درصدی داشته اند.

افتخاری افزود: علاوه بر محدودیت واردات مواد اولیه داخلی، در زمینه واردات نخ و پنبه رانت و انحصارهای عجیب و غریب وجود دارد که دلیل دیگر افزایش قیمت بیشتر مواد اولیه داخلی از خارجی است.

مثلاً قیمت برخی از مواد اولیه از جمله نخ در اروپا 3.

8 دلار اما در ایران پنج دلار است.

در این شرایط تولید کنندگان داخلی به دلیل افزایش بهای تمام شده، نه می توانند بازار داخلی را تامین کنند و نه می توانند صادرات کنند.

چرا بازار زمستان برای تولیدکنندگان جذاب نیست؟ عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در ادامه درباره وضعیت بازار فصل زمستان، اظهار کرد: به دلیل محدود بودن فصل زمستان و شرایط اقلیمی کشور، با وجود افزایش قیمت اول فصل اغلب فعالان این صنعت از بازار زمستان به عنوان یک ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوشاک زمستانی چقدر گران شد؟

پوشاک زمستانی چقدر گران شد؟