مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 04:552021-10-30اجتماعي

نقش بلندمرتبه سازی در آلودگی هوای اصفهان آدرس غلط است


معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ارتباط دادن آلودگی هوا به ساختمان های بلند مرتبه آدرس غلط است و نباید از سهم آلودگی ناشی از صنایع و ترافیک غافل شد.

- با بیان اینکه تاکنون به صورت علمی ثابت نشده که بلندمرتبه سازی باعث ساکن بودن جریان هوا می شود، اظهار داشت: ساختار شهر اصفهان مبتنی بر یک رودخانه و مادی های متعدد منشعب از آن است که این ها مانند شاهرگ و مویرگ در سطح این شهر عمل می کنند و طراوت، تازگی و هوای پاک را به درون محلات می فرستند.

وی ادامه داد: بی تردید ساختمان های بلندمرتبه در مجاورت رودخانه زاینده رود و مادی ها باعث ساکن ماندن جریان باد و هوا به اطراف خواهد شد اما در سراسر کلانشهر اصفهان با توجه به کوه صفه که یکی از نمادهای این شهر است و ارتفاع آن، اینکه گفته می شود این کوه یا ساختمان های بلندمرتبه مانع جریان هوا در شهر اصفهان بوده، آدرس غلط است که به ساختمان های بلند مرتبه می دهند زیرا آلودگی شهر اصفهان عمدتاً منشعب از صنعت کارخاتجات تولیدی و صنایع پیرامونی و ترافیک شهری است که این ها بسیار تأثیر گذار است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ساختمان های بلندمرتبه ها درصد کمی در کاهش جا به جایی هوا تأثیر دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ساختار شهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش بلندمرتبه سازی در آلودگی هوای اصفهان آدرس غلط است

نقش بلندمرتبه سازی در آلودگی هوای اصفهان آدرس غلط است