مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 05:352021-10-30اجتماعي

بیم تبدیل تالاب های فارس به کانون گرد و غبار


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس معتقد است تالاب هایی که زمانی بنیان آبادانی و حرکت صحیح اکوسیستم و عامل بسترساز ارائه خدمات اکوسیستمی و زمینه ساز حیات و پایداری حیات بود، - اکنون به تهدیدی جدی بدل شده و بیم آن می رود که به کانون ایجاد گرد و غبار تبدیل شود.

حمید ظهرابی در نشست یک روزه طرح حفاظت از تالاب ها که با هدف به روز رسانی و بازبینی شرح خدمات مرتبط با اجرای طرح کشاورزی پایدار در حوزه تالاب بختگان، برگزار شده بود، گفت: مشکل اصلی و چالش عمده استان فارس به نحوه مدیریت منابع آبی و بهره برداری از این منابع در توسعه استان مربوط می شود که البته کم و بیش این نوع مدیریت در سطح کشور شرایط مشابهی را ایجاد کرده است و قطعا حوضه های آبی طشک و بختگان نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

بهره برداری های فراتر از ظرفیت در این حوزه مشکلات بسیار عدیده ای را ایجاد کرده و آینده تیره و تاری را پیش روی مردم این منطقه که خاستگاه تمدن ایران زمین نیز است را به وجود خواهد آورد.

ظهرابی افزود: تالاب های طشک، بختگان و کم جان به عنوان شاخص اقدامات درست این اکوسیستم، که پیش تر نشان دهنده بهره برداری صحیح مردم منطقه در حوزه آبخیز بود و اکوسیستم های تالابی بستر ارائه خدمات اکوسیستمی فراوانی را برای مردم فراهم می کرد، اما امروزه نه تنها خدمتی ارائه نمی کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیم تبدیل تالاب های فارس به کانون گرد و غبار

بیم تبدیل تالاب های فارس به کانون گرد و غبار