مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 06:452021-10-30سياسي

بعد از ظهری که به دیدار قیصر رفتیم


مجله مهر به مناسبت سالروز درگذشت قیصر امین پور به نقل خاطره ای شنیده نشده از ایشان می پردازد.

- خبرگزاری مهر ؛ گروه مجله*: هشتم آبان روز قیصر امین پور است؛ بی هیچ چون و چرایی، چنان که 2 شهریور سالروز تولد او به نام او سند خورده است.

اما هشتم آبان فرق می کند.

امروز، هر جا که باشی، یاد قیصر و حال قیصرگونه و بغض نبودنش تو را در ساعاتی از شبانه روز هشتم آبان یک جا گیر می اندازد و گلویت را از شادمانی آمیخته با حسرت می فشارد و این تویی که باید یکی یکی شعرهایش را از بر زمزمه کنی و با خاطراتش دریغ بخوری که چرا من اینقدر بدشانس بودم که قیصر را درک نکردم؟ چرا من دیر به جمع شاعران راه یافتم؟ چرا نصیبم از او جز خاطراتی که دیگران نقل می کنند، چیزی نیست؟ .

من هم مثل تمام کسانی که قیصر را ندیده اند و فقط از او و درباره او شنیده اند، هرسال دریغ گوی قیصر می شوم و خودم را با چند غزل و رباعی و نیمایی، و چند خاطره و شبه خاطره سرگرم و راضی می کنم.

تا سال ها کارم همین بود تا اینکه به ذهنم رسید چرا خاطراتی که دوستان و شاگردان و همکاران و نزدیکان قیصر از او به یاد دارند را جمع نکنم و منتشر نکنم؟ با ده ها نفر از کسانی که رابطه ای سببی یا نسبی با قیصر داشتند گفتگو کردم و خاطرات شان را گرفتم؛ خاطراتی که بعضی از آنها کمتر گفته شده یا اصلاً گفته نشده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بعد از ظهری که به دیدار قیصر رفتیم

بعد از ظهری که به دیدار قیصر رفتیم