مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 06:502021-10-30بين الملل

دعوت شورای امنیت از طرف های درگیر در صحرای غربی برای مذاکره


شورای امنیت سازمان ملل از طرفین نزاع در منطقه صحرای غربی خواست بدون هیچ پیش شرطی و با حسن نیت مذاکرات را از سر بگیرند و به تمدید ماموریت هیئت سازمان ملل در این منطقه به مدت دو سال رای داد.

- شورای امنیت سازمان ملل از طرفین نزاع در منطقه صحرای غربی خواست بدون هیچ پیش شرطی و با حسن نیت مذاکرات را از سر بگیرند و به تمدید ماموریت هیئت سازمان ملل در این منطقه به مدت دو سال رای داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روسیا الیوم، اعضای شورای امنیت به جز روسیه و تونس با اکثریت به قطعنامه این شورا پیرامون منطقه صحرای غربی رای دادند.

در این قطعنامه آمده است که باید مذاکرات زیر نظر استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در منطقه صحرای غربی با هدف دستیابی به راه حل سیاسی عادلانه و دائمی جهت تعیین سرنوشت مردم این منطقه از سر گرفته شود.

در این قطعنامه بار دیگر بر لزوم احترام کامل به توافقنامه های نظامی که پیرامون برقراری آتش بس با هیئت سازمان ملل در منطقه صحرای غربی به امضا رسیده، تاکید شده است و از طرفین درگیر خواسته شده از هرگونه اقدامی که مذاکرات سازمان ملل را تضعیف یا وضعیت منطقه را بی ثبات تر می کند، بپرهیزند.

هیئت سازمان ملل برای برگزاری همه پرسی در صحرای غربی (مینورسو) که در حال حاضر ریاستش را یک روس برعهده دارد از دو سال پیش در انجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوت شورای امنیت از طرف های درگیر در صحرای غربی برای مذاکره

دعوت شورای امنیت از طرف های درگیر در صحرای غربی برای مذاکره