مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 08:352021-10-30سياسي

آغاز آموزش زبان ازبکی در دانشگاه علامه/برگزاری 17 برنامه مشترک علمی


سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی از آغاز آموزش زبان ازبکی در این دانشگاه خبر داد و گفت: تا کنون 15برنامه مشترک علمی با حضور استادان، دانشجویان و مسئولان دو کشور برگزار شده است.

- سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی از آغاز آموزش زبان ازبکی در این دانشگاه خبر داد و گفت: تا کنون 15برنامه مشترک علمی با حضور استادان، دانشجویان و مسئولان دو کشور برگزار شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر عبدالله معتمدی در آیین گشایش نخستین دوره آموزش زبان ازبکی در ایران که به همت گروه زبان و ادبیات ترکی دانشگاه و با همکاری دانشگاه شرق شناسی تاشکند ازبکستان و موسسه فرهنگی اکو برگزار شد، گفت: ایران و ازبکستان دو کشور بزرگ در حوزه تمدنی گستره ما هستند که هر یک با ذخایر فرهنگی ارزشمند خود بر غنای هویت مشترک مردمان منطقه افزوده اند.

پیوندهای فرهنگی میان این دو سرزمین قدمتی به درازای تاریخ داشته و مذهب و زبان مشترک همواره نقش ویژه ای در گسترش ارتباطات بازی کرده اند.

وی افزود: اگر چه تحولات تاریخی در طول سده های اخیر به ظاهر مرزهای سیاسی میان این دو سرزمین را برای دوره ای پررنگ کرد، اما امروزه بار دیگر می توان دید که چگونه زمینه مناسب برای شناخت دوباره از یکدیگر و تجدید عهد و دوستی دیرینه میان ایرانیان و ازبکان فراهم آمده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز آموزش زبان ازبکی در دانشگاه علامه/برگزاری 17 برنامه مشترک علمی

آغاز آموزش زبان ازبکی در دانشگاه علامه/برگزاری 17 برنامه مشترک علمی