مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 08:402021-10-30اقتصادي

30 درصد از مصدومین حیوان گزیدگی را محصلین تشکیل می دهند


مدیر بهداشت خاش سیستان و بلوچ ستان گفت: حدود 30 درصد از مصدومین حیوان گزیدگی را محصلین تشکیل می دهند و در شهرستان خاش منطقه پشتکوه یکی از کانون های اصلی هاری حیوانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- دکتر رضا کرد افزود: 78 درصد از سگ گزیدگی ها توسط سگ های به اصطلاح صاحبداری اتفاق می افتد که صاحبان آنها متاسفانه کنترل و مهاری روی آنها ندارند.

وی بیان کرد: براساس قانون باید صاحبان سگ ها اقدام به واکسیناسیون و قلاده گذاری و مهار آنها کرده و پاسخگوی هرگونه گزش و جراحت وارده به مردم باشند.

مدیر بهداشت خاش اظهار کرد: اهمیت واکسیناسیون و قلاده گذاری سگ های صاحبدار ولی رهاشده از کنترل جمعیت سگهای بلاصاحب(ولگرد) کمتر نیست.

وی ادامه داد: مداخلات جدی توسط شهرداری، بخشداری، دهیاری، دامپزشکی و سایر ارگان های ذیربط در امر شناسایی سگ های صاحبدار، قلاده گذاری، واکسیناسیون آنها، کنترل جمعیت سگهای بلاصاحب، جمع آوری مستمر زباله ها به ویژه در حاشیه شهر و جاده های منتهی به روستاها صورت بگیرد.

وی گفت: از شهروندان عزیز انتظار داریم جهت پیشگیری از مرگ 100 درصدی ناشی از هاری اقدام به شستشوی زخم و مراجعه به واحدهای بهداشتی و درمانی جهت واکسیناسیون رایگان پس از هرگونه خراش یا گزش ایجاد شده توسط حیوانات و وحوش باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 درصد از مصدومین حیوان گزیدگی را محصلین تشکیل می دهند

30 درصد از مصدومین حیوان گزیدگی را محصلین تشکیل می دهند