مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 08:502021-10-30اجتماعي

باید و نبایدهای حضوری شدن آموزش در مدارس


اگرچه بیش از یکماه از آغاز سال تحصیلی می گذرد اما هنوز هیچ تصمیم قطعی و محکم برای حضور دانش آموزان در مدارس اعلام نشده است و البته در این میان  اکثر دانش آموزان و والدین شان همچنان آموزش مجازی را ترجیح می دهند.

- شیوع بیماری کرونا موجب تعطیلی مدارس و دانشگاه ها شد و برگزاری کلاس های آنلاین و مجازی بیش از پیش اهمیت ویژه ای پیدا کرد.

اگرچه پیاده سازی این روش به ظاهر نیازی به حضور فیزیکی در کلاس درس نبود اما در اجرا، فراز و نشیب ها و کمبودها و نبودهایی وجود داشته و دارد که منجر به کاهش کارآمدی روش های غیرحضوری و مجازی شده است.

سال تحصیلی جدید هم علیرغم تاکیداتی که هم از سوی شمار زیادی از مسئولان و هم از سوی برخی اولیا و حتی دانش آموزان، بر لزوم حضوری شدن آموزش ها، وجود داشت، در اکثر نقاط و مقاطع تحصیلی، به شکل غیرحضوری آغاز و دنبال شده و همچنان بر سر حضوری شدن یا نشدن دوره ها، اختلاف نظراتی وجود دارد؛ اختلالاتی که عمده آنها موضوع با اهمیت سلامت دانش آموز و مربیان مدارس را مد نظر دارد.

حذف بخش مهم پرورش از مباحث آموزشی دوران تحصیلات در مدرسه، ناتوانی خانواده ها از تامین تجهیزات آموزشی و تحمیل بخشی از وظایف آموزشی اولیای مدارس به والدین، نبود بستر مناسب برای فعالیت مجازی آموزشی در بخش مهمی از کشور، خصوصا روستاها و شهرهای کوچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید و نبایدهای حضوری شدن آموزش در مدارس

باید و نبایدهای حضوری شدن آموزش در مدارس