مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 09:552021-10-30سياسي

چگونه فرزند مسئولیت پذیر داشته باشیم/توصیه های روانشناسی به والدین


یک روانشناس بالینی، در ارتباط با نحوه تربیت بچه ها برای عهده دار شدن مسئولیت های اجتماعی، توصیه هایی به والدین ارائه نمود.

- ، با اشاره به گلایه های والدین از برخی رفتارهای فرزندانشان، گفت: این روزها بیشتر از قبل، شکایت و گلایه والدین را در مورد کودکانشان می شنویم که می گویند خسته شدم انقدر اتاق خوابش رو مرتب کردم ، هرشب باید بهش بگم مسواک یادت نره ، حتی لباس هاش رو هم من باید بشورم ، با اصرار زیاد فرزندم، برای او حیوان خانگی خریدیم ولی حتی کوچک ترین اهمیتی به نگه داری حیوانش نمی دهد ، و…، تمام این شکایات نشان از فقدان یک مهارت و توانمندی مهم به نام مسئولیت پذیری دارد.

این روان درمانگر تخصصی نوجوان افزود: منظور ما از مسئولیت پذیری همان تعهد فرد به انجام دادن یا ندادن برخی رفتارها و وظایف است.

از آنجا که انسان موجودی اجتماعی است و جامعه نیاز فرد به امنیت، آرامش، تفریح، آموزش و…، را تأمین می کند بنابراین لازم است هر فرد در قبال جامعه مسئولیت پذیر باشد.

یعنی حالتی که فرد، نقش و اثر خود را در عوارض و نتایج یک اقدام، فعالیت یا رفتار بپذیرد و همینطور قادر باشد مقررات، آداب و رسوم، معیارهای اخلاقی و اجتماعی جامعه را رعایت کند و در جهت انجام وظایفش تلاش کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه فرزند مسئولیت پذیر داشته باشیم/توصیه های روانشناسی به والدین

چگونه فرزند مسئولیت پذیر داشته باشیم/توصیه های روانشناسی به والدین