مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 09:552021-10-30پزشكي

دانشمندان علت پیشرفت آلزایمر در مغز را کشف کردند


برای اولین بار، محققان از داده های انسانی برای تعیین کمیت سرعت و فرآیندهای مختلف که منجر به بیماری آلزایمر می شود، استفاده کردند و دریافتند که این بیماری به روشی بسیار متفاوت از آنچه پیش از این تصور می شد، - ایجاد می شود.

نتایج آنان می تواند پیامدهای مهمی برای توسعه درمان های بالقوه داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمدیکال اکسپرس، یک گروه بین المللی به رهبری دانشگاه کمبریج انگلستان دریافتند که بیماری آلزایمر به جای شروع از یک نقطه در مغز و آغاز یک واکنش زنجیره ای که منجر به مرگ سلول های مغز می شود، از ابتدا به مناطق مختلف مغز می رسد.

سرعتی که این بیماری سلول های این مناطق را از طریق تولید خوشه های پروتیینی سمی از بین می برد سرعت پیشرفت بیماری را به طور کلی محدود می کند.

محققان از نمونه های مغزی پس از مرگ بیماران آلزایمر همچنین اسکن های برش نگاری با گسیل پوزیترون (PET ) از بیماران زنده که طیف وسیعی از افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف تا مبتلایان به بیماری آلزایمر کامل بودند برای ردیابی تجمع تاو یکی از دو پروتیین کلیدی دخیل در این بیماری استفاده کردند.

در بیماری آلزایمر، تاو و پروتیین دیگری به نام آمیلویید بتا به شکل پیچیده و پلاک ایجاد می شود که در مجموع به عنوان توده شناخته شده است و باعث مرگ سلول های مغز و کوچک شدن مغز می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشمندان علت پیشرفت آلزایمر در مغز را کشف کردند

دانشمندان علت پیشرفت آلزایمر در مغز را کشف کردند