مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 10:102021-10-30بين الملل

افزایش سوء استفاده هکرها از شرایط بحران کرونا


هکرها در 2021 میلادی با سواستفاده از شرایط بحران کووید19 و ضعف در سیستم های زیرساخت شرکت ها و سازمان های مختلف در سراسر جهان عملیات خود را گسترش داده و زندگی روزمره مردم را مختل کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، در 2021 میلادی حملات سایبری در نقاط مختلف جهان به شدت افزایش یافت.

در این میان حملات باج افزاری بیش از پیش اوج گرفتند به طوری که تعداد این نوع حملات در نیمه نخست 2021 میلادی از تمام حملات سال گذشته بیشتر شده است.

برخی از این حملات سایبری سال جاری میلادی مانند حمله به شرکت کلونیال پایپ لاین پیامد وسیعی داشت که به اختلال در چرخه سوخت رسانی منجر شد.

برخی دیگر زیرساخت ها و سرویس های درمانی یا دانشگاه ها را هدف گرفته بودند.

مروری بر وقایع نشان می دهد کشورهای مختلف جهان و حتی برخی از آنها که مدعی قدرت سایبری هستند از حملات باج افزاری و هکرها در امان نبوده اند.

به عنوان مثال حملات سایبری به زیرساخت های آمریکا بسیار وسیع بوده است.

گزارش یکی از واحدهای زیر مجموعه خزانه داری آمریکا نشان می دهد در نیمه نخست 2021 میلادی تراکنش های مربوط به باج افزارها در این کشور به حدود 590 میلیون دلار رسیده بوده است.

همچنین گزارش یکی از کمیته های سنای آمریکا نشان داد 8 وزارتخانه مهم دولت فدرال این کشور برای مقابله با حملات سایبری و دفاع از شهروند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سوء استفاده هکرها از شرایط بحران کرونا

افزایش سوء استفاده هکرها از شرایط بحران کرونا