مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 10:252021-10-30اقتصادي

جیره بندی آب و آفت مهم ترین مشکل انارکاران بردسکن


مدیر جهاد کشاورزی بردسکن کمبود منابع آبی و جیره بندی شدن آب و کرم گلوگاه را از مهم ترین مشکلات باغداران دانست و گفت: چون باغداران و کشاورزان منطقه خرده مالک هستند همچنان آبیاری را به روش سنتی انجام دهند.

- علیرضا مهمیز در گفت وگو با ایسنا سطح زیر کشت انار شهرستان بردسکن را 1850 هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان 50 هکتار آن غیربارور است.

وی ارزش این میزان محصول انار تولیدی شهرستان بردسکن را 250 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: علی رغم اینکه عملکرد شهرستان 15 تن در هکتار است اما به دلیل سرمازدگی طی روزهای پایانی سال گذشته و ابتدای امسال، طولانی بودن دوره گرمای تابستان و قطعی برق چاه موتورها تولید انار شهرستان به لحاظ کیفی و کمی بین 25 تا 30 درصد کاهش یافت.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن با بیان اینکه تولید امسال انار شهرستان 25 هزار تن است، تصریح کرد: شهرستان بردسکن از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید محصول انار مقام دوم استان خراسان رضوی را داراست.

انار خزر بردسکن جزو 6 رقم تجاری کشور وی ادامه داد: اکنون 15 رقم انار در شهرستان کشت می شود که بیش از 90 درصد آن را رقم تجاری خزر تشکیل می دهد و کد بین المللی دارد.

رقم خزر بردسکن جزو 6 رقم تجاری کشور است که 90 درصد سطح زیر کشت انار شهرستان را تشکیل می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جیره بندی آب و آفت مهم ترین مشکل انارکاران بردسکن

جیره بندی آب و آفت مهم ترین مشکل انارکاران بردسکن