مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 11:102021-10-30بين الملل

سفر وزیر خارجه ترکمنستان به کابل


وزیر خارجه ترکمنستان امروز (شنبه) برای سفری دو روزه وارد کابل شد تا با مقام های طالبان افغانستان درباره یک سری موضوعات گفتگو کند.

- وزیر خارجه ترکمنستان امروز (شنبه) برای سفری دو روزه وارد کابل شد تا با مقام های طالبان افغانستان درباره یک سری موضوعات گفتگو کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه طلوع نیوز، ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت طالبان افغانستان گفت، رشید مردوف وزیر خارجه ترکمنستان از سوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در فرودگاه بین المللی کابل مورد استقبال قرار گرفت.

بلال کریمی، معاون سخنگوی دولت طالبان افغانستان نیز گفته که هیات ترکمنستان قرار است دو روز در کابل بماند.

به گفته وی، مقام های ترکمنستان قرار است با ملا محمدحسن آخوند، نخست وزیر و یکسری از مقام های ارشد دولت طالبان افغانستان دیدار و درباره یکسری مسائل مهم گفتگو کنند که شامل خط لوله گازی بین ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هند است.

معاون سخنگوی دولت طالبان افغانستان همچنین گفت، رییس این پروژه نیز در میان هیات ترکمنستان است و در این گفتگوها، آنها درباره آغاز این پروژه و سایر گام ها و مسائل صحبت می کنند.

بخش افغان این پروژه گازی از مرز شمال غربی با ترکمنستان آغاز می شود و در جنوب از طریق شهر هرات در غرب به قندهار و نزدیک مرز با پاکست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر وزیر خارجه ترکمنستان به کابل

سفر وزیر خارجه ترکمنستان به کابل