مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 13:052021-10-30اقتصادي

پیاده سازی قانون جدید چک در اغما و بلاتکلیفی/ فعلا خبری از اعتبارسنجی نیست!


سینا احدیان؛ افزایش قابل توجه آمار و ارقام مربوط به چک های برگشتی در چند سال گذشته، زمینه ساز تصویب و ابلاغ قانون اصلاح صدور چک در سال 97 شد.

- پیاده سازی قانون جدید چک در اغما و بلاتکلیفی/ فعلا خبری از اعتبارسنجی نیست! تعلل در اعتبارسنجی و تعیین سقف اعتباری چک و ضعف اطلاع رسانی عمومی در خصوص کارکرد چک های صیادی از جمله مواردی است که پیاده سازی قانون چک را با مشکل مواجه کرده است.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو- سینا احدیان؛ افزایش قابل توجه آمار و ارقام مربوط به چک های برگشتی در چند سال گذشته، زمینه ساز تصویب و ابلاغ قانون اصلاح صدور چک در سال 97 شد.

خوشبختانه بعد از تصویب این قانون، به گواه آمار، تعداد و ارزش چک های برگشتی با کاهش خیره کننده ای رو به رو شد.

این در حالی است که هنوز هم تعداد قابل توجهی از مفاد قانون جدید و سازوکارهای فنی آن در سیستم بانکی اجرا نشده است و یا اینکه به طور ناقص و سلیقه ای در شعب بانک ها با آن برخورد می شود.

مطابق بررسی های انجام شده، عمده این نواقص در 3 بخش مفاد اجرا نشده در قانون جدید ، فقدان اعتبارسنجی و تعیین سقف اعتباری و ناآشنایی عمومی با کارکرد چک های جدید خلاصه می شود که بایستی هر چه سریعتر توسط بانک مرکزی اجرایی شود چراکه مهلت در نظر گرفته برای اجرای این قانون در فروردین ماه سالجاری به اتمام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیاده سازی قانون جدید چک در اغما و بلاتکلیفی/ فعلا خبری از اعتبارسنجی نیست!

پیاده سازی قانون جدید چک در اغما و بلاتکلیفی/ فعلا خبری از اعتبارسنجی نیست!